Тук ще намерите отговори на най-често задаваните въпроси във връзка с болницата
Има ли болницата договор със Здравната каса?
Да, болницата има сключен договор с НЗОК и можете да бъдете прегледани с направление №3 от личния Ви лекар при предварително записан час.
Как мога да се прегледам и лекувам без направление?
Цените за прегледи, изследвания, профилактични пакети и пакети за болнично лечение са достъпни на Централна регистратура на болницата, както и на сайта на лечебното заведение.
Какво направление ми е необходимо, за да се прегледам или постъпя в болницата?
И в двата случая е необходим талон №3 от личния лекар /направление за преглед от специалист/. Нашите лекари ще преценят необходимостта от допълнителни консултации или болнично лечение-хоспитализация.
Ако не разполагате с Направление №3, можете да се запишете за платена консултация. При необходимост от хоспитализация, нашите специалисти могат да Ви издадат Направление №7 за прием в болницата.
Има ли такси или доплащане в болницата, ако се лекувам по НЗОК?
При прием по клинична пътека здравноосигуреното лице (случай, че не е освободено) е необходимо да заплати потребителска такса – по 5.80 лв. за всеки ден болничен престой, но за не повече от 10 дни годишно. От пациента се поемат и някои консумативи, изрично упоменати в съответните клинични пътеки, които НЗОК не поема/не заплаща
Необходимо е да се информирате предварително от лекуващия Ви лекар ще имате ли допълнително доплащане и какъв точно ще е неговият размер. Информация може да потърсите и получите от лекуващия Ви лекар.
Кои са случаите, в които не се дължи потребителска такса за оказана болнична и извънболнична помощ?
- Пациентите със заболявания, включени в Приложение „Списък със заболяванията, при които здравноосигурените лица са освободени от заплащане на такса по чл. 37, ал. 1 ЗЗО“ от Националния рамков договор;
- Децата до 18 години;
- Бременни и родилки до 45 дни след раждането;
- Социално слаби;
- Ветерани от войните и военноинвалиди;
- Онкоболни;
- Медицински специалисти;
- Здравноосигурени лица, страдащи от заболявания с над 71% намалена работоспособност и други;
Какви документи е необходимо да нося за постъпване в болницата?
При посещение в лечебното заведение е необходимо да носите със себе си:
- Валиден документ за самоличност.
- Предишни изследвания, епикризи, свързани със заболяването Ви;
- Направление за хоспитализация (бл. МЗ-НЗОК №7), издадено от общопрактикуващия (личния) лекар, от лекар специалист от извънболничната помощ (вкл. от лекар, който не е сключил договор с НЗОК), след насочване от спешна помощ или след постъпване в спешното приемно отделение на болницата.
Има ли възможност за паркиране – разполага ли болницата с паркинг?
Лечебното заведение разполага със собствен паркинг, който може да използвате при следните условия:
До 1 час престой – ползването на паркинга е безпалтно.
1 лев – за всеки започнат час.
5 лева – на денонощие (за лежащо болни пациенти).
Как мога да си запиша час за консултация или изследване?
Информация, записване за консултации и изследвания се извършва на: тел. 0878 286 553 и тел. 0357 88 581
ВАЖНО: Записването за преглед и консултация със специалистите от Онкологичния център на болницата се извършва на: тел. 0884 296 946
Как мога да си запиша час за ПЕТ скенер?
Изчерпателна информация ще получите от екипа на Отделението по нуклеарна медицина на тел. 0357 88 504 и 0357 88 586
Какви са удобствата, които могат да бъдат ползвани на територията на болницата, по време на престоя ми?
Информация и съдействие Ви оказват хостеси, които Ви посрещат при посещението Ви в лечебното заведение.
Болничните стаи са оборудвани с телевизори, които НЕ работят с жетони, т.е. не се заплащат.
В лечебното заведение работи кафене, което предоставя и обедно меню в делничните дни
Във фоайето на лечебното заведение могат да бъдат ползвани услугите на банкомат.
В двора на лечебното заведение работи аптека за пациенти.
В двора на лечебното заведение е разположена детска площадка за игра, има пейки и възможност за разходки и отдих.