Тук ще намерите отговори на най-често задаваните въпроси във връзка с болницата

Има ли болницата договор със Здравната каса?

Да, болницата има сключен договор с НЗОК и можете да бъдете прегледани с направление №3 от личния Ви лекар при предварително записан час.

Как мога да се прегледам и лекувам без направление?

Цените за прегледи, изследвания, профилактични пакети и пакети за болнично лечение са достъпни на Централна регистратура на болницата, както и на сайта на лечебното заведение.

Какво направление ми е необходимо, за да се прегледам или постъпя в болницата?

И в двата случая е необходим талон №3 от личния лекар /направление за преглед от специалист/. Нашите лекари ще преценят необходимостта от допълнителни консултации или болнично лечение-хоспитализация.

Ако не разполагате с Направление №3, можете да се запишете за платена консултация. При необходимост от хоспитализация, нашите специалисти могат да Ви издадат Направление №7 за прием в болницата.

Има ли такси или доплащане в болницата, ако се лекувам по НЗОК?

При прием по клинична пътека здравноосигуреното лице (случай, че не е освободено) е необходимо да заплати  потребителска такса – по 5.80 лв.  за всеки ден болничен престой, но за не повече от 10 дни годишно. От пациента се поемат и някои консумативи, изрично упоменати в съответните клинични пътеки, които НЗОК не поема/не заплаща

Необходимо е да се информирате предварително от лекуващия Ви лекар ще имате ли допълнително доплащане и какъв точно ще е неговият размер. Информация може да потърсите и получите от лекуващия Ви лекар.

Кои са случаите, в които не се дължи потребителска такса за оказана болнична и извънболнична помощ?

  • Пациентите със заболявания, включени в Приложение „Списък със заболяванията, при които здравноосигурените лица са освободени от заплащане на такса по чл. 37, ал. 1 ЗЗО“ от Националния рамков договор;
  • Децата до 18 години;
  • Бременни и родилки до 45 дни след раждането;
  • Социално слаби;
  • Ветерани от войните и военноинвалиди;
  • Онкоболни;
  • Медицински специалисти;
  • Здравноосигурени лица, страдащи от заболявания с над 71% намалена работоспособност и други;

Какви документи е необходимо да  нося за постъпване в болницата?

При посещение в лечебното заведение е необходимо да носите със себе си:

  • Валиден документ за самоличност.
  • Предишни изследвания, епикризи, свързани със заболяването Ви;
  • Направление за хоспитализация (бл. МЗ-НЗОК №7), издадено от общопрактикуващия (личния) лекар, от лекар специалист от извънболничната помощ (вкл. от лекар, който не е сключил договор с НЗОК), след насочване от спешна помощ или след постъпване в спешното приемно отделение на болницата.

Има ли възможност за паркиране – разполага ли болницата с паркинг?

Лечебното заведение разполага със собствен паркинг, който може да използвате при следните условия:

До 1 час престой – ползването на паркинга е безпалтно.

1 лев – за всеки започнат час.

5 лева – на денонощие (за лежащо болни пациенти).

Как мога да си запиша час за консултация или изследване?

Информация, записване за консултации и изследвания се извършва на: тел. 0878 286 553 и тел. 0357 88 581

ВАЖНО: Записването за преглед и консултация със специалистите от Онкологичния център на болницата  се извършва на: тел. 0884 296 946

Как мога да си запиша час за ПЕТ скенер?

Изчерпателна информация ще получите от екипа на Отделението по нуклеарна медицина на тел. 0357 88 504 и 0357 88 586

Какви са удобствата, които могат да бъдат ползвани на територията на болницата, по време на престоя ми?

Информация и съдействие Ви оказват хостеси, които Ви посрещат при посещението Ви в лечебното заведение.

Болничните стаи са оборудвани с телевизори, които НЕ работят с жетони, т.е. не се заплащат.

В лечебното заведение работи кафене, което предоставя и  обедно меню в делничните дни

Във фоайето на лечебното заведение могат да бъдат ползвани услугите на банкомат.

В двора на лечебното заведение работи аптека за пациенти.

В двора на лечебното заведение е разположена детска площадка за игра, има пейки и възможност за разходки и отдих.