Онкологичен център „Уни Хоспитал“ стартира иновативна онлайн платформа в помощ на пациентите си

Онкологичен център „Уни Хоспитал“ стартира иновативна онлайн платформа в помощ на пациентите си

Чрез нея пациенти от цялата страна получават достъп до адекватна информация за тяхното заболяване и до лекуващия екип в Онкологичния център

 „Уни Хоспитал“ отбелязва Световния месец за борба с рака на гърдата  – октомври, като кани пациенти от цялата страна да се включат в иновативната ѝ пациентска онлайн платформа. Тя позволява на болните да имат системно бърз и удобен контакт с лекуващия екип на Онкологичния център, да  бъдат проследявани, информирани и консултирани. Пациентите и техните близки могат да стигнат до нея, като изберат бутон „Пациентска платформа“ в сайта на лечебното заведение – unihospitalbg.bg

Първите пациенти вече се регистрираха, а д-р Росица Кръстева, началник на Онкологичен център „Уни Хоспитал“ и Отделението по медицинска онкология подчерта: „Това е уникална възможност, която позволява на Онкологичния център да предложи една изключително добра грижа на високо компетентно и професионално ниво. Тя осигурява на пациентите достъп до ценна информация за заболяването и терапията им, дава им възможност за участие в групи за пациентска подкрепа, в която да задават въпроси към лекуващия си екип, както и за онлайн консултации“.

В Информационния център на платформата пациентът може да намери структурирана информация за отделните видове рак според локализацията им. Те са комбинирани с отговори на най-често задаваните за диагнозата въпроси и речник на основните медицински термини, с които пациентът се среща в хода на лечението си.

Терапиите са представени на ясен и достъпен за пациента език с текст и видео, подбрани от лекарите. Има и подробна информация за спецификите на трите отделения –  Медицинска онкология, Лъчетерапия и Нуклеарна медицина.

В платформата пациентът

  • Научава какъв е пътят и редът, който трябва да се следва в Онкологичния център;
  • Има контакт с медицинския екип по време на терапията си в специални групи за подкрепа на пациента. Това е грижа както за болните, които са стартирали лечение, така и за тези, на които това им предстои с идеята по-лесно да се справят с новото предизвикателство и да постигнат по-добри терапевтични резултати;
  • За първи път през платформата пациентите ще могат да правят онлайн консултация с лекар онколог и клиничен психолог. Те ще могат да записват часове от ноември. Това ще даде шанс на пациентите от цялата страна да се допитат до медицински екип и да бъдат насочени към болницата, само ако е необходимо. Психологическата подкрепа е изключително важна с оглед на цялостната кондиция на пациента и терапевтичните му резултати.